Thursday, October 15, 2009

cikgu, plz pulangkan ..[part 2]

hari ini [161009] :

pagi ni bangun agak awal lah..mesti la ade sebab dan musababnya kan . kalu tak, yati selalu bangun lambat. hee

btw, pagi ini, ade pertemuan mesra dgn cikgu E'AJIS.
dah cite kan entry semalam.
kantoi makan dalam kelas.
ade sesi temu ramah mesra pulak.
hahaha.

ni la 1st time selama blaja kat skolah ni di panggil dgn guru disiplin.
wee ~
harapan ku, ini lah penutup ting.enam :D
siap2 nak gi sekolah..
awal wo.
ecah dan wani pon same.
he

pagi itu :
setibanya di kelas, letak beg t, kami ber3 terus pg bilik disiplin.
berdebar2 lah jugak.
tapi aku dah paham dah cara cikgu tu.
nasihat slow motion. sumenye die nak menang, n sape yg wat salah dgr jew la..

aku : assalamualaikum (nada semangat dan tidak gentar)
cikgu : waalaikumsalam. masuk sayang...
aku +ecah+wani : hahahaha ! (sakan)
cikgu: okey, semua berdiri dpn saya. kakak2, kamu tahu apa kesalahan kamu? makan didalam kelas. tak salah utk mkn didalam kelas. tp sedar kah? mknn itu boleh mengotorkan kelas.tahu berapa jumlah mata boleh ditolak? cuba kamu bayangkan, kalau kamu mkn, tertumpah sikit air, boleh mengundang semut..lagi, adik2 ting.1 tgk kakak2 ting.6 mkn dalam kelas ape persepsi mereka terhadap kamu?apa alasan kamu? kakak dah besar kakakk..
aku : (sedikit gelak2) hurmm.. mintak maaf cikgu, kami mintak maaf, kami tak buat lagi.. kami janji!

tibe2 teacher aisyah masuk a.k.a guru disiplin gak.

t. aisyah : ha! yatie! tak malu.. da besar panjang pon buat salah lagi..
aku : alaa teacherr, ingat tade pape.
cikgu : bace buku peraturan sekolah. kamu ni bekas MPP kan?tgk, buat salah. sepatutnye kamu menasihati kawan2 kamu tidak makan dalam kelas.selepas ini, yatie ketua dan kamu berdua penolong yatie menasihati adik2 yg makan dalam kelas, bukan bermaksud kamu tampar mereka. faham maksud saya?
aku : cikgu tahu nama saya???
t. aisyah :sape tak kenal, budak paling kecoh kat kem pengawas, ingat cikgu eajis tade ke..
aku : ingat cikgu dah lupe ! (hehe )
cikgu : sy kenal muke awak, sekarang saya da tahu nama awak, ye yatie ..
aku : adush. cikgu , kiri sy wani, kanan ni ecah ! hehe. gelak2 lagii..hahaha. (cikgu tersenyum) yeayy!
cikgu : sudah lahh, balik lahh.ambil bungkusan makanan kamu semalam. sambung makan balik.
kami :ade plakk. kitorang buang cikgu, bekas kami ambik. hee !terima kasih cikguu

hahaha. pertemuan yg klakaar. kalu korang ade, mesti faham keadaan aku dan kawan aku rase. hee..
keluar bilik, terus gi surau n soksek2 ngan kawan kelas.. SERONOK ~
ade majlis bacaan yassin, solat hajat n tazkirah.
hope kami tak buat lagi yer cikguu !

insyaALLAH :)



3 comments:

shakinah said...

ye aa tuu tak buat lagii!

ahaha

yetzOlala ; said...

btul arhh!

CIKA said...

ta bole mkn dlm kelas????
lao kantin penoh cane...